Żyj zdrowiej z insulinoopornością!

Lecznicze właściwości czarnuszki

BLOG INSULINOWYDIETETYK

Czym jest czarnuszka?

Czarnuszka to kwiat o charakterystycznym błękitnym kolorze oraz dobroczynna przyprawa kuchenna, zwana również czarnym kminkiem. Współczesne badania wykazują również, że jest pomocna przy insulinooporności. Czarnuszka poprawia poziom cukru na czczo i jego średni poziom oraz wrażliwość na insulinę. Jej systematyczne spożywanie może zapobiegać rozwojowi cukrzycy.

Jakie są pozostałe właściwości czarnuszki?

  • Ma działanie antyoksydacyjne;
  • Obniża ciśnienie krwi i zapobiega powstawaniu zakrzepów;
  • Zwalcza infekcje bakteryjne;
  • Działa przeciwbólowo;
  • Obniża cholesterol;
  • Działa przeciwzapalnie i rozkurczowo;
  • Ochrania wątrobę, nerki i układ trawienny.

Jak stosować czarnuszkę?

Czarnuszkę w kuchni możemy stosować w postaci ziaren lub oleju. Ziarna są w smaku gorzkawe, ziemiste i oleiste. Czarnuszka pasuje do dań warzywnych, jako posypka do kanapek czy sałatek, w połączeniu z miodem tworzy świetną marynatę do mięs. Można też zrobić napar z czarnuszki, zalewając łyżkę nasion wrzątkiem na 10 minut.

Dawkowanie i przeciwskazania

Terapeutyczne dawkowanie nasion z czarnuszki wynosi 1-3 gramów dziennie. Zaleca się spożywanie 2-3 łyżeczek oleju z czarnuszki dziennie (dawka dla dorosłych). Kobietom w ciąży nie zaleca się przyjmowania większych ilości czarnuszki. Przyprawa ta nie jest również polecana przy przyjmowaniu leków na nadciśnienie.

Już wkrótce!

Lorem ipsum dolor sit amet, nam inani iisque albucius ex, sint scripta vim te.

Nonumes recusabo efficiantur duo et, harum gloriatur ut mel. Ei aeterno euripidis sit. Sanctus meliore hendrerit eum in. 

Zapisz się do newslettera!

I BĄDŹ NA BIEŻĄCO