Żyj zdrowiej z insulinoopornością!

Jak pozbyć się nadmiaru wody z organizmu?

BLOG INSULINOWYDIETETYK

Zatrzymywanie wody w organizmie jest częstym problemem u kobiet, zwłaszcza w drugiej fazie cyklu miesiączkowego. Jak możesz naturalnie zmniejszyć uczucie bycia “opuchniętą”?

Zredukuj ilość soli w diecie

Osoby, u których dolegliwość nawraca, powinny zrezygnować z żywności wysoko przetworzonej, czyli chipsów, gotowych dań, zupek błyskawicznych, konserw i marynat. Zamiast solą, przyprawiaj dania ziołami. Zamiast tego sięgaj po świeże owoce, warzywa i produkty pełnoziarniste, które są bogate w składniki odżywcze i naturalnie wspierają proces detoksykacji organizmu

Pij więcej wody.

Przy deficycie wody organizm zaczyna gromadzić zapasy, co pogłębia problem. 2 litry wody dziennie to minimum, a kobiety, które są aktywne fizycznie powinny wypijać jej jeszcze więcej. Unikaj napojów gazowanych, które zawierają cukier i substancje konserwujące. Jeżeli nie lubisz czystej wody, dodaj do niej plasterki cytryny, ogórka, listki świeżej mięty lub kawałki truskawek

Zwiększ aktywność fizyczną.

Zamień siedzący tryb życia na aktywny. Regularne ćwiczenia fizyczne (wystarczy 30 minut dziennie) usprawnią krążenie krwi i wspomogą procesy metaboliczne. Wybierz się na spacer, jogę czy pilates (lub wybierz inną aktywność fizyczną, którą lubisz).

Zrezygnuj z alkoholu.

Regularne spożywanie alkoholu przyczynia się do rozszerzenia naczyń krwionośnych, co ułatwia przenikanie wody do tkanek. Zrezygnuj z tych pustych kalorii, które także uszkadzają wątrobę.

Wypróbuj naturalne zioła.

Dużą skuteczność w redukcji nadmiaru wody wykazują zioła o działaniu moczopędnym: skrzyp polny, pokrzywa, karczoch, krwawnik i korzeń mniszka lekarskiego. Wypróbuj sił natury, by zwalczyć problem.

Odpoczywaj i redukuj stres.

Stres może mieć wpływ na równowagę hormonalną, co z kolei może prowadzić do zatrzymywania wody w organizmie. Regularne odpoczywanie, medytacja, czy też praktyki relaksacyjne mogą pomóc w redukcji stresu i zmniejszeniu zatrzymywania wody.

Pamiętaj jednak, że przed podjęciem jakichkolwiek zmian w diecie lub trybie życia zawsze warto skonsultować się z lekarzem, szczególnie jeśli masz jakiekolwiek schorzenia zdrowotne. Dbanie o równowagę płynów w organizmie jest kluczowe dla zachowania dobrego samopoczucia i zdrowia, dlatego warto podjąć odpowiednie kroki i wspierać swój organizm.

Już wkrótce!

Lorem ipsum dolor sit amet, nam inani iisque albucius ex, sint scripta vim te.

Nonumes recusabo efficiantur duo et, harum gloriatur ut mel. Ei aeterno euripidis sit. Sanctus meliore hendrerit eum in. 

Zapisz się do newslettera!

I BĄDŹ NA BIEŻĄCO