Żyj zdrowiej z insulinoopornością!

Polski superfood: siemię lniane

BLOG INSULINOWYDIETETYK

Czy zastanawiałaś się jakie produkty warto wprowadzić przy insulinooporności? Jednym z naturalnych wspomagaczy jest siemię lniane, czyli nasiona lnu.

Jakie właściwości w sobie kryje?

Siemię lniane to trochę zapomniany polski superfood, o właściwościach podobnych do nasion chia, ale o znacznie bardziej przystępnej cenie. Nasiona lnu zawierają wiele drogocennych substancji: kwasy omega-3, błonnik, witaminy oraz minerały (fosfor, magnez, żelazo, cynk).

Ziarenka te kryją w sobie ogromny potencjał dietetyczny, ze względu na swoje właściwości prozdrowotne.

Spożycie już jednej łyżeczki dziennie może mieć pozytywny wpływ na nasze zdrowie. 100g zawiera 534 kcal, jedna łyżka to ok. 37 kcal. (Nie należy spożywać więcej niż 4 łyżki dziennie).

Jakie jest działanie prozdrowotne ziarenek lnu?

  • Pomocne przy insulinooporności, zawarte w nich lignany poprawiają kontrolę glikemii i zmniejszają ryzyko wystąpienia cukrzycy;
  • Są doskonałym źródłem błonnika, który ogranicza wahania glukozy we krwi i sprawia, że czujemy się nasyceni na dłużej;
  • Zawierają przeciwutleniacze, takie jak witamina C i E oraz fitoestrogeny, substancje zmniejszające ryzyko wystąpienia nowotworów;
  • Są źródłem kwasów omega-3, które przeciwdziałają chorobom sercowo-naczyniowym.

Jak spożywać siemię lniane?

Najlepiej kupować ziarenka, gdyż sproszkowane siemię szybko traci swoje właściwości. Ziarenkami lnu można posypywać kanapki, sałatki, zupy, smoothie czy inne potrawy. Możemy je dodawać także do jogurtów, kefirów lub owsianek.

A co powiesz na kisiel z siemienia lnianego?

Oto mój przepis: całe nasiona siemienia zalewamy zimną wodą i odstawiamy do napęcznienia oraz żelowanie na całą noc. Dla poprawy smaku możesz dodać do niego cynamon, mus owocowy, świeże owoce, mleko czy orzechy.

Kisiel z siemienia lnianego polecany jest w różnego rodzaju dolegliwościach ze strony przewodu pokarmowego. Może być także Twoim sprzymierzeńcem przy odchudzaniu, gdyż syci na długo.

To jak, wprowadzisz siemię lniane do swojej diety?

Już wkrótce!

Lorem ipsum dolor sit amet, nam inani iisque albucius ex, sint scripta vim te.

Nonumes recusabo efficiantur duo et, harum gloriatur ut mel. Ei aeterno euripidis sit. Sanctus meliore hendrerit eum in. 

Zapisz się do newslettera!

I BĄDŹ NA BIEŻĄCO