Żyj zdrowiej z insulinoopornością!

“Stan przedcukrzycowy: dieta i plan działania” – recenzja książki dietetyczki Alice Figueroa

BLOG INSULINOWYDIETETYK

Stare porzekadło mówi: “Lepiej późno, niż wcale”. Propozycję przedstawienia książki “Stan przedcukrzycowy: dieta i plan działania” otrzymałam w 2022r., tydzień przed jej premierą. Książkę uważam za bardzo wartościową i dzielę się z Wami dziś jej recenzją.

Wiedza o tym zaburzeniu metabolicznym oraz narzędzia radzenia sobie z nim są w mojej ocenie cenne i przedstawione przez Alice w bardzo przystępny sposób. To, co uważam za szczególnie wartościowe w części merytorycznej, to poruszenie kwestii higieny snu i zdrowia psychicznego. Na nasze zdrowie składa się nie tylko część fizyczna, ale też siła mentalna – często zapominany przez dietetyków aspekt leczenia. Wychodzę z założenia, że psychiczne zasoby energetyczne są niezbędne do dbania o nasz codzienny sposób odżywiania. Z tego powodu bardzo przemówił do mnie rozdział czwarty: “Zdrowie psychiczne i sen a stan przedcukrzycowy”. Choć jest krótki, polecam przeczytać go z uwagą i rozważyć wprowadzenie porad Figueroa w życie. Bardzo spodobały mi się również ćwiczenia pisemne zawarte w tej części książki. Z mojej perspektywy te ćwiczenia pozwalają na refleksje i obranie kolejnych kroków do zadbania o swoje zdrowie. Polecam także przyjrzenie się części “Wieczorny rytuał”. Sama wprowadziłam podobne aktywności w życie, przez co odczuwam zmianę na lepsze.

Druga część książki jest kopalnią inspiracji do codziennego gotowania. Zawiera dwutygodniowy jadłospis i plan działania. To, co mnie w tej części niezwykle urzekło, to przepisy, obficie czerpiące z kultury kulinarnej Ameryki Południowej. Inspiracją Figueroa były tradycje kreolskie, które są jej bliskie dzięki gwatemalskim korzeniom. Widoczne są także wpływy podróży autorki do Włoch, Kostaryki, Tajlandii czy Indii. Ta kolorowa mieszanka inspiracji przekłada się na różnorodność kulinarną przepisów. Zaciekawiły mnie połączenia składników i bogactwo smaków, dzięki którym wprowadziłam nowe dania do diety. Dodatkowy plus? Jadłospis jest rozpisany tak, aby nie zmarnowało się jedzenie. Zdradzę Ci, co najbardziej mi przypasowało – jeśli przepadasz za owocami morza, to według mnie na szczególną uwagę zasługuje przepis na krewetki.

To, co bym dodała do poradnika, to rozdział o objawach stanu przedcukrzycowego oraz niezbędne badania do wykonania w celu diagnostyki. Dlatego polecam ją najbardziej tym z Was, które mają już zdiagnozowany stan przedcukrzycowy i szukają motywacji do dalszej poprawy zdrowia.

Już wkrótce!

Lorem ipsum dolor sit amet, nam inani iisque albucius ex, sint scripta vim te.

Nonumes recusabo efficiantur duo et, harum gloriatur ut mel. Ei aeterno euripidis sit. Sanctus meliore hendrerit eum in. 

Zapisz się do newslettera!

I BĄDŹ NA BIEŻĄCO