Żyj zdrowiej z insulinoopornością!

Wielkanoc z insulinoopornością

BLOG INSULINOWYDIETETYK

Wielkanoc to czas refleksji i wdzięczności za dar życia i nadzieję, jaką niesie ze sobą ta świąteczna uroczystość. Niezależnie od tego, czy obchodzisz święta w tradycyjny sposób, czy też preferujesz nowoczesne zwyczaje, istnieje wiele sposobów, aby uczynić ten czas wyjątkowym i pełnym radości. Zdrowe spędzanie Wielkanocy to równowaga między aktywnością fizyczną, zdrowym odżywianiem, relaksem i radością z czasu spędzonego z bliskimi. Oto 6 prostych wskazówek jak uczynić Wielkanoc również przyjazną insulinoopornym.

Wskazówka nr 1

Do chleba, mazurka czy babki wielkanocnej dla polecam mąkę o wysokim typie. Najkorzystniejsze mąki dla insulinoopornych to te z oznakowaniem od 1850. Co oznacza ten numer? Określa on wartość substancji mineralnych w mące, np.: typ 2000 zawiera 2% substancji mineralnych. Przy wypiekach sprawdzą się mąki: razowe, graham czy pełnoziarniste.

Wskazówka nr 2

Aby zapobiec skokom glukozy i insuliny we krwi, do świątecznych wypieków czy deserów, warto wybrać zamiennik cukru, jak: ksylitol, stewia czy erytrytol. Zamienniki te mają smak równie słodki jak cukier, ale mają niski indeks glikemiczny a nawet działanie przeciwpróchnicze. Erytrytol oraz stewia mają 0 kcal, ale uwaga: stewia w wysokiej temperaturze ulega krystalizacji, więc wypieki z jej dodatkiem mogą się nie udać.

Wskazówka nr 3

Przy wielkanocnych potrawach, należy zadbać o zdrowe źródło białka: twaróg, jajka w każdej postaci oraz pieczone w domu mięsa, własnoręcznie robione szynki czy pasztety. Unikajmy kupowania sklepowych wędlin z dodatkiem cukru czy substancji konserwujących. Zamiast mięsnego pasztetu, wypróbuj równie smaczny pasztet z soczewicy czy fasoli.

Wskazówka nr 4

Posiłki dla insulioopornych powinny byc zbilansowane, czyli dobrze, żeby zawierały źródło tłuszczu, białka oraz węglowodanów. Obniża to ładunek glikemiczny całego dania. Dodaj zdrowe źródła tłuszczów do potraw: oliwę z oliwek, orzechy, awokado, pestki, nasiona czy ryby.

Wskazówka nr 5

Wegański majonez ma aż 50% mniej kalorii od majonezu klasycznego. Gdy jest dobrze przyprawiony, jest niemalże nie do odróżnienia w smaku z klasycznym majonezem jajecznym. Wegański majonez ma lekką konsystencję, ale również wyjątkową wartość odżywczą, co oznacza, że nie zwiększy on poziomu cholesterolu w Twojej krwi i zmniejszy kaloryczność potraw.

Wskazówka nr 6

Wspólne aktywności fizyczne! Zamiast spędzać cały dzień przy stole, warto wykorzystać czas na aktywności fizyczne na świeżym powietrzu. Spacer, jazda na rowerze czy wspólna gra w piłkę to doskonałe sposoby na spędzenie czasu z rodziną i przyjaciółmi oraz na aktywne spalenie kalorii.

Niech nadchodząca Wielkanoc będzie dla Was czasem radości, miłości i wspólnego spędzania czasu z najbliższymi. Życzę Wam, abyście spędzili te święta w otoczeniu najbliższych, pełniąc się uśmiechem i radością. Niech każdy moment będzie pełen ciepła i wzajemnej życzliwości. Zdrowej Wielkanocy!

Już wkrótce!

Lorem ipsum dolor sit amet, nam inani iisque albucius ex, sint scripta vim te.

Nonumes recusabo efficiantur duo et, harum gloriatur ut mel. Ei aeterno euripidis sit. Sanctus meliore hendrerit eum in. 

Zapisz się do newslettera!

I BĄDŹ NA BIEŻĄCO